the Philosophy

Live with NO Limits, Love with NO Regrets

Copyright by miz.adeqla

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool

Friday, September 3, 2010

CerItaKu..CeRitA kaMu.. cErita mEreKa..

dulu dulu mama slalu pesan, kalau tak bole bercakap guna ayat yang baik lebih bagus diam..
bila mama cakap macam tu, aku slalu confuse.. salahkah ayat yang aku guna tadi.. penat aku fikir..
mama cakap, kamu ni suka menyampuk orang tua bercakap.. hmmm..

bila da cukup umur bole sekolah masuk darjah 1, time aku dulu kat kampung xde tadika, jadi pandai2 la belajar sndiri..aku ingat lagi masa tu kalau xsalah umur aku br 5thn, nak belajar membaca nak blajar menulis.. yang jadi mangsa abang aku no 2.. dia kena ajar aku baca abc.. bila dia bosan ajar aku, dia nak pg brjalan.. aku menjerit menangis nangis.. bila ingat balik rasa nak gelak..
bila da start sekolah kena dgr cakap cikgu kat sekolah.. aku da mula faham kenapa mama slalu pesan macam tu dulu.. bila cakap lebih2 nanti mulut kena cubit, kalau lagi lebih nasib baik sikit dapat rotan dr abg long..hehhee..
bila da besar tetap ingat pesan mama.. bila xtau nak cakap apa mula la diam..diam bukan bermakna sombong cuma menjaga kata2 takut time2 xde idea nak bercakap tu terlepas pula ayat yang kurang menyenangkan keluar dr mulut yg comel.. hahha..
bila da semakin tua belajar main facebook{fb} pla.. bdk2 kata pisbuk..
bila kat fb macam2 la ada.. dr kwn2, game, bisnes.. mcm2 application dlm fb tu.. kdg2 jd diary, tpt bisnes, tpt cari jodoh, cr kwn.. macam2..
tpi yang xfaham tu .. heran tgk segelintir org dlm fb tu suka sgt bercerita a.k.a post ayat2 yg kurang baik kt wall dorg, kt status..kdg2 terfkir.. xmalu ker dorg bila semua org tahu masalah dorg, 1 dunia baca.. kalau yg memahami xpe, kalau yang salah faham mcmana pula agaknya.. kalau yg salah faham tu bw cerita pla, smapi kt telinga family...mmg la ada yg buat fb tu dairy dorg, public dairy.. tp perlukah cerita2 yg kurang baik di share dlm tu.. .hmmm..
macam2 ragam.. mcm astro la kot.. mcm2 program ada..
bagi yg suka mencari kwn2 dlm fb pla, bila x dilayan mula la mcm2, kdg2 tu ada yg smapi remove dr fren list padahal xpernah bermusuh pun..kdg2 ada yg terus add kt block list agaknya takut org cari.. benda2 tu suma da jadi asam garam dlm fb.. bagi aku, xkisah la suma tu.. fb kn tpt kita cr kwn, jmpa kwn2 lama, dpt kwn2 baru wlpun utk men game dlm fb jer.. kalau ada org yg xnk jd kwn pun aku xkisah.. kwn2 kn byk lg.. kalo berkwn tu kn kena ikhlas, br nama dia friends forever.. hahha.
bosan tgk feed d fb byk benda yg xberkenan, bercerita kt cni lg bgs.. lebih kurang public dairy kn..
da dkt tgh mlm pun.. rasa mcm lapar pun ada, nak pg cr mkn tgh2 mlm ni xde kwn pla.. esok keja mgkin patut stop skng and tidur zzzz... esok2 aku continue ceta ku ni.. 
Gud nite for me.. swt drm..

   ~~~~~miz aDeqLa~~~

1 comment: